Lifetime Warranty FAQ's

FAQ

Ik heb gehoord dat Quinny een levenslange garantie heeft. Wat moet ik doen om die te krijgen?
Onze Lifetime Warranty geldt voor iedereen die een nieuwe Quinny koopt en deze binnen drie maanden na aankoop registreert. Om een beroep te doen op deze garantie heb je het originele aankoopbewijs nodig en een persoonlijk garantiecertificaat (dat krijg je nadat je je Quinny hebt geregistreerd).

Wat valt er allemaal onder de levenslange garantie van Quinny?
Onder onze levenlange garantie vallen alle gebreken op het gebied van materiaal en fabricage. Je moet je Quinny dan wel op een gangbare manier hebben gebruikt, volgens de aanwijzingen in onze handleiding. Als een Quinny niet meer goed functioneert door een fabricagefout dan wordt deze kosteloos gerepareerd of vervangen. Als het nodig is, zullen we kosteloos een reserveonderdeel opsturen.

Wat valt NIET onder de levenslange garantie van Quinny?
Onze levenslange garantie geldt niet voor (1) gebreken die worden veroorzaakt door gewone slijtage, (2) schade door ongelukken, oneigelijk gebruik, nalatigheid, vuur, contact met vloeistoffen of een andere externe oorzaak, (3) schade als gevolg van het niet opvolgen van de handleiding en andere gepubliceerde richtlijnen van Quinny, (4) schade door toedoen van andere producten (5) schade door service of reparatie door iemand die geen officiële vertegenwoordiger is van Quinny, (6) diefstal. Voorbeelden van 'gewone slijtage' zijn: wielen en stoffen die versleten raken door alledaags gebruik en de natuurlijke verkleuring van materialen die na verloop van tijd ontstaat. 

Waar geldt de levenslange garantie van Quinny?
Onze levenlange garantie wordt erkend door je officiële Quinny dealer en geldt voor de eerste eigenaar. Om gebruik te maken van de garantie heb je nodig: het originele aankoopbewijs en het persoonlijk garantiecertificaat dat je krijgt nadat je je Quinny hebt geregistreerd (binnen 3 maanden na aankoop).

Wie kan zich registeren voor levenslange garantie?
Degene die de Quinny heeft aangeschaft kan het product online registreren om de levenslange garantie te verkrijgen op zijn of haar naam. Heb je de Quinny gekregen? Dan kun jij je buggy of kinderwagen natuurlijk op jouw naam laten registreren.

Wat betekent 'levenslang'?
De periode dat de eerste gebruiker de kinderwagen of buggy gebruikt voor zijn kind(eren). De garantie is niet overdraagbaar en vervalt dus als je je Quinny weggeeft of verkoopt.

Vallen scheuren onder de levenslange garantie?
Scheuren en gaten als gevolg van dagelijks gebruik vallen niet onder onze garantie. We begrijpen heel goed dat er altijd iets met je Quinny kan gebeuren, ook als je er heel goed op let. Raakt je Quinny beschadigd of en valt dit niet onder de garantie? Dan helpen we je toch graag verder. Voor een schappelijk prijsje repararen we je Quinny of we zorgen voor een vervangend onderdeel.

Valt slijtage onder de levenslange garantie?
Nee. We maken al onze producten volgens de hoogste kwaliteitsnormen, maar het blijven natuurlijk gebruiksvoorwerpen. Hoe goed je ook voor je Quinny zorgt, op een gegeven moment zul je zien dat je buggy of kinderwagen is gebruikt. Slijtage aan banden of verkleuringen bijvoorbeeld zijn niet te voorkomen. Onze levenslange garantie geldt voor fouten in het materiaal en de fabricage, niet voor gewone, alledaagse slijtage.

Wordt mijn Quinny gerepareerd of vervangen?
Als het gebrek aan je Quinny wordt veroorzaakt door een fout in het materiaal of de fabricage, dan kijken we altijd eerst of we je een nieuw onderdeel kunnen sturen of het onderdeel kunnen repareren. Altijd kosteloos. Als je Quinny niet te maken is of reparatie is te duur, dan krijg je van ons een nieuwe. We vervangen je Quinny door hetzelfde model. Als jouw Quinny niet meer leverbaar is,  zoeken we het type en de kleur die er het meeste op lijken. In principe betalen wij alle transportkosten die te maken hebben met een reparatieverzoek dat valt onder de levenslange garantie.

Hoe lang duurt het om mijn Quinny te repareren?
We doen er alles aan om je Quinny zo snel mogelijk te repareren. Gemiddeld lukt dat binnen 2 tot 3 werkdagen. Daar komt dan de tijd nog bij die het kost om je Quinny te verzenden. Soms hebben we speciale onderdelen nodig, die we zelf ook eerst moeten bestellen. Dan kan een reparatie 7 tot 10 werkdagen duren. Soms zijn we sneller,  in uitzonderlijke gevallen kan je reparatie langer duren.

Wat kost het om mijn Quinny te laten repareren?
Als je reparatie niet onder de garantie valt, bieden we deze aan voor een schappelijke prijs. De kosten zijn natuurlijk afhankelijk van de benodigde tijd en materialen. Je kunt onze standaard repratietarieven opvragen via een officiële Quinny-dealer of via onze afdeling klantenservice (klik hier voor de contactgegevens). Als de kosten van jouw reparatie hoger zijn dan de standaardtarieven vragen we altijd eerst je toestemming.

Waar kan ik de status van mijn reparatie bekijken?
Informatie over je reparatie is beschikbaar via  de winkel waar je je Quinny hebt gekocht. Als de verkoper ons je mobiele nummer doorgeeft, houden wij je per sms gratis op de hoogte van je reparatie.

Kan ik zelf reserveonderdelen voor mijn Quinny bestellen?
Wil je zelf iets oplossen dat niet onder de garantie valt, dan kun je onderdelen bestellen bij een Quinny-verkooppunt. De winkelier zal er een schappelijke prijsje voor vragen.

Hoe lang blijven reserveonderdelen voor mijn Quinny beschikbaar?
De meest uiteenlopende Quinny-onderdelen blijven tot 2 jaar na de laatste productiedatum beschikbaar. Je kunt een overzicht van de beschikbaarheid van specifieke onderdelen opvragen via een officiële Quinny-dealer of via onze afdeling klantenservice (klik hier voor de contactgegevens).

Wat kosten reserveonderdelen?
Reserveonderdelen zijn beschikbaar voor een schappelijk prijsje. De exacte kosten zijn afhankeljk van het specifieke onderdeel dat je nodig hebt. De prijs kun je opvragen via een officiële Quinny-dealer of via onze afdeling klantenservice (klik hier voor de contactgegevens).

Hoe lang duurt het voordat ik een besteld reserveonderdeel in huis heb?
Gemiddeld duurt het zo'n 7 tot 14 werkdagen, afhankelijk van het land waar je woont. Soms hebben we het onderdeel sneller bij je, in uitzondelijke gevallen duurt het langer. De geschatte levertijd van het onderdeel dat je nodig hebt, kun je opvragen  via een officiële Quinny-dealer of via onze afdeling klantenservice (klik hier voor de contactgegevens).

Hoe verstuur ik mijn Quinny als deze gerepareerd moet worden?
De snelste en makkelijkste weg is via je Quinny-dealer. Hij of zij is op de hoogte van onze levenslange garantie en helpt je graag verder. Neem in ieder geval je originele aankoopbewijs, een legitimatiebewijs en je persoonlijke garantiecertificaat mee (dat je hebt gekregen na je registratie). Je Quinny-dealer kan je reparatieverzoek meteen checken bij onze serviceafdeling. Valt je reparatie onder de levenslange garantie? Dan betalen wij alle verzendkkosten en zorgen we ervoor dat je weer snel van je Quinny kunt genieten. Kosteloos!

Sluiten

Selecteer uw land

Kies de versie die voor jou van toepassing is

Quinny Logo02